Računi za članarine

Datum: 16.1.2018.
Kategorija: Članstvo
  Članstvo za izrade opomena i potvrda
Izrada računa za članarine 1


Ufff, ovo je tema koju odgađamo već par godina, najmanje. I da, radi se o temi koja je u najmanju ruku kontroverzna, diskutabilna i zadire u „sivu zonu poslovanja“. Pa tko to treba izdavati račune, kome, zašto i kako to raditi?

Kada govorimo o članarinama podrazumijevamo udruge, obzirom da su članarine u pravilu jedan od rijetkih načina financiranja udruga, tako da u nastavku pretpostavljamo da pričamo o udrugama.
No velika većina teksta dolje je primjenjiva i na druge tipove poslovnih subjekata (obrte, j.d.o.o. i pogotovo d.o.o.).

Izrada računa za članarine 2

Udruge i članovi u Republici Hrvatskoj

Prvo malo o brojkama.
Trenutačno (početak 2018-e godine) u Hrvatskoj postoji više od 52 tisuće udruga.

Nema baš podataka koliko članova te udruge okupljaju no po vlastitoj (slobodnoj) procjeni tu se radi o više od 250 tisuća članova.
U 2014.-oj godini su udruge u RH iz javnih izvora (proračuni, EU projekti, sufinanciranja od gradova, općina i županija itd.) primile više od milijardu i 600 tisuća kuna (u 2015. imamo podatak o 240 milijuna kuna isplaćenih financijskih potpora samo prema sportskim udrugama).

Također, 2014.-e su udruge na temelju članarina i članskih doprinosa uprihodile više od 50 milijuna kuna. U istoj su godini udruge zapošljavale oko 11 tisuća ljudi, a prema visini prihoda čak ima i 11 udruga u RH koje imaju više od 50 milijuna kuna prihoda.
Kako god okrenuli, značajna količina članova, ljudi, života i novaca. Ono što je još značajnije je svakim danom rastuća želja rukovodstva tih poslovnih subjekata koji žele raditi svoj posao kako treba, po pravilima.

Članovi i članarine te računi za članarine

Pa, ako imaš udrugu -> imaš članove -> imaš članarine -> primio si uplatu za članarine i tu dolazimo do dva aksioma/postulata koje treba izgovoriti (napisati/pročitati):
 1. Ako član udruge plati članarinu kao naknadu za isporuku dobara ili usluge – udruga mora izdati račun.
 Ako umjesto udruge uzmemo tvrtku ili obrt za primjer, čim ste primili uplatu – morate izdati račun. Izvor: Zakon o porezu na dodanu vrijednost, dio 4.1. Obveza izdavanja računa, Članak 78., stavci 1 pa nadalje.
 Za primjer: ako je moje dijete član sportskog kluba u kojem trenira par puta tjedno, za mjesečnu članarinu koju plaćam klubu – ja bih trebao dobiti račun. Isto vrijedi i za škole stranih jezika ili druge tečajeve, radionice, vrtiće…
 2. Izdavanje računa nije niti približno ušlo u praksu tako da je postotak udruga koji izdaju račune po uplaćenim članarinama zanemariv.

Tome je tako opet iz dva razloga:
 1. Članovi ne očekuju račun za članarinu. Jednostavno praksa je takova da nitko ne očekuje taj račun a nitko ga niti ne traži. Što da ja radim sa tim računom za članarinu svoga djeteta?
 2. Operativno je to noćna mora za administraciju, tj. ljude koji bi trebali raditi taj posao.

Izrada računa za članarine 3

Kako izgleda proces rada sa članarinama

Kada već spominjemo administratore (osobe koje bi trebale raditi te sve uplatnice i račune/fakture), kako izgleda prosječan proces rada sa članarinama?
Prvo treba pripremiti sve uplatnice kao pozive na plaćanja. Da bismo imali uplatnice, trebamo imati identificirane sve članove koje želimo zadužiti i znati njihove pojedinačne iznose. Kod ispisa uplatnica trebamo znati i pozive na broj radi praćenja plaćanja.
Naravno da nam kombinacija 2D barkoda na uplatnici i mogućnosti učitavanja bankovnog izvoda zlata vrijedi (što je naravno i riješeno u našoj aplikaciji Članstvo).
Nakon toga treba pratiti uplate i dužnike, u jednom trenu bi trebali i raditi nekakvo opominjanje (da ne spominjemo ovrhe). Operativno je to sve dosta posla pa čak i na manjem broju članova.
I sada dolazimo do teme ovog posta: posljedično, po uplati treba izdati račun za svaku zasebnu uplatu.
Jako puno posla...
Recimo da imate 100 članova u sustavu i svaki mjesec obrađujete članarine – to je 100 uplatnica + 100 računa mjesečno. Naravno da tu treba pribrojiti i dodatno "veselje": krive uplate, neidentificirane uplate, djelomične uplate, preplate, uplate cijele godine unaprijed, povezane članove, izrada i slanje opomena...

Izrada računa za članarine

Na kraju gore spomenutoga procesa smo samo napomenuli kako treba izdati račun za članarinu. No, ako uđemo malo dublje u problematiku vidjeti ćemo da niti to nije tako jednostavno kako se čini.

Svaki račun za članarinu treba imati obavezne elemente propisane Zakonima – više o tome pročitajte u jednom od naših ranijih blog postova.

Spomenuti ćemo samo one "najzeznutije" dijelove:
 - Svaki račun treba imati svoj zaseban broj
 - Niz brojeva računa mora biti neprekinut
 - Broj računa se sastoji od tri elementa:
  o Broja računa u nizu
  o Oznake poslovnog prostora
  o Oznake naplatnog uređaja u poslovnom prostoru
 - Ukoliko niste u sustavu PDV-a, morate staviti posebnu napomenu o tome ili ste u prekršaju.
 - Ukoliko jeste u sustavu PDV-a, iznos PDV-a i osnovne stavke na računu (članarine) morate računati unatrag ("u rikverc" od ukupnog iznosa članarine na uplatnici).

Izrada računa za članarine 4

Kontrola izdavanja računa za članarine

Zašto pišemo o svemu ovome?
Zato što se nakon prošloga ljeta po povratnim informacijama naših korisnika puno češće priča o ispravnosti i opravdanosti izdavanja računa za članarine. Nekako imamo dojam da se sve češće „diže prašina“ oko navedene teme.

Svjesni smo ove teme već dulje vrijeme i čini nam se da je samo pitanje vremena kada će nadležne službe (Porezna uprava) krenuti pregledavati i ovaj dio poslovanja udruga.
Vjerujemo da u velikom broju udruga ima i puno važnijih i većih propusta od ne-izdavanja računa za članarine. Tako da se inspekcije prije bave neprijavljenim djelatnicima ili primanju novaca na ruke, bez provođenja kroz poslovne knjige nego što će se baviti izdanim računima za članarine članova.
Mi ne želimo stavljati naglasak na ovo i "dizati prašinu", želimo onim poslovnim subjektima koji žele raditi svoj posao što ispravnije ponuditi rješenje (alat) u kojem će to moći raditi brzo, jednostavno i točno.

E, a sada malo o tom alatu…

Izrada računa za članarine u Relago aplikacijama

Znači, mi smo i do sada imali u ponudi dvije aplikacije: Članstvo i Račune.

Do sada ste u Članstvu mogli voditi članove, printati uplatnice, pratiti plaćanja, raditi opomene i ostalo. Mi u Relagu volimo reći da administrator radom u aplikaciji ne troši više od 5 minuta dnevnog vremena.
U Računima ste mogli izdavati ponude i račune (među ostalim).
Novost je kako u povezanom načinu rada označavanjem dugovanja u Članstvu se automatski kreira račun u Računima sa svim potrebnim elementima, slijedivosti brojača i ostalim - spreman za preuzimanje ili slanje izravno iz aplikacije na mail. Navedeno vrijedi dok ručno pratite plaćanja i dok učitate bankovni izvod u Članstvo.

Ne treba niti napominjati kako je navedenim rješenjem cijela priča riješena kompletno, jednostavno i brzo.
Jednim klikom.

Zaključke donesite sami, svakako se posavjetujte sa:
- Knjigovođom,
- Upravom u udruzi, rukovodstvom u klubu, menadžmentom u firmi itd.
- Nadležnim savezom ili komorom
- Stručnom literaturom
- Nadležnom ispostavom porezne uprave

Ovo nije jednostavna niti laka odluka, zato si uzmite vremena, potražite druga i treća mišljenja, a naša je preporuka da svakako besplatno i isprobate obje aplikacije. Probajte sve navedeno i odlučite može li Vam tako nešto pomoći u poslovanju.
Članstvo banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Članstvo
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Relago Dokumenti