Obavezni elementi računa (fakture) u 2018.-oj godini

Datum: 27.2.2018.
Kategorija: Računi
  Racuni banner
Obavezni elementi računa u 2018.-oj godini 1


Ponavljanje je majka znanja. Tako da nije naodmet još jednom rekapitulirati sve vezano uz izdavanje izlaznih računa (faktura) još jednom. Kratko traje a dosta znači.

Kako smo i lani i preklani utvrdili sve potrebne elemente računa, tako ćemo i ove godine pregledati koji su to obavezni elementi računa.

Obavezni elementi računa u 2018.-oj godini 2

Obavezni elementi računa u 2018.-oj godini

Da ne ulazimo u razne Zakone, Pravilnike i propise (jer ih ima najmanje 5 koji definiraju različite elemente) ovdje ćemo nabrojati obavezne elemente na računima:

1. Izdavatelj (Naziv, adresa, mjesto i OIB) + IBAN
2. Primatelj (Naziv, adresa, mjesto i OIB)
3. Datum, vrijeme i mjesto izdavanja računa
4. Datum dospijeća i datum isporuke (ako se razlikuje od datuma računa)
5. Broj računa (najčešće u formatu broj/poslovni prostor/naplatni uređaj (npr. 5/01/01))
6. Osoba izdavatelj (operater) – ime i prezime ili OIB
7. Način plaćanja
8. Stavke
   a. Naziv proizvoda/usluge
   b. Cijena
   c. količina
9. Ukupni iznosi
   a. Ukupno bez poreza
   b. Porezi po stopama (osnovice + iznos poreza)
   c. Ukupno sa porezom
Obavezni elementi računa u 2018.-oj godini 3
Ako je način plaćanja gotovinom ili karticama potrebno nam je još i:
10. ZKI – zaštitni kod izdavatelja
11. JIR – jedinstveni identifikator računa

Ako račun ide u inozemstvo trebamo dodatno i:
12. PDV-ID broj izdavatelja (to je OIB sa prefiksom HR) te PDV broj klijenta (npr. iz VIES EU)
13. SWIFT banke (uz IBAN)

Na račun možete staviti i:
14. Potpis i pečat – više o ovoj temi u zasebnom postu
15. Staviti i Vaše ostale podatke:
   a. Telefon/mobitel
   b. Email adresa
   c. Web adresa
   d. Upis u sud
   e. Članovi uprave
   f. Temeljni kapital
16. Model i poziv na broj
17. IBAN + naziv banke + SWIFT
18. Numerirati stranice (npr.: str. 1/2)
19. Ostale napomene

Obavezni elementi računa u 2018.-oj godini 4

Elementi računa ako nismo u sustavu PDV-a

Ukoliko niste u sustavu PDV-a ili se na konkretan račun koji izdajete ne obračunava PDV pročitajte raniji blog post koji detaljnije obrađuje tu temu i moguće scenarije.
Naravno i svi potrebni elementi gdje se spominje PDV ne bi trebali biti na računu.

Ostale napomene

Sve račune (izlazne i ulazne) dužni smo čuvati 10 godina, makar postoji i rok od 11 godina za čuvanje svih dokumenata zaključno sa zadnjim danom te kalendarske godine. Da skratimo, čuvajte sve minimalno 12 godina.
U papirnatom ili elektroničkom obliku.

Ukoliko radite sa gotovinom ili karticama, svakako pročitajte post vezan uz promjene od sredine 2017.-e godine oko prijave poslovnih prostora.

Kao završna napomena, uzmite poslovnu aplikaciju u kojoj će svi ovi potrebni elementi biti definirani jednom, svaki puta točno i bez straha od greške. Aplikaciju koja će Vam čuvati Vaše podatke na sigurnom – besplatno isprobajte Relago aplikaciju Računi.
Računi banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Računi
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Relago Putni nalazi