Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa

Datum: 3.10.2018.
Kategorija: Računi
  Racuni banner
Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa 1


U osnovi su svakog poslovanja naplata i zarada. Ako gledamo naplatu, ponude (pa i predračuni) i računi imaju nezamjenjivu ulogu. Proces izdavanja ponuda i računa ponekad se podrazumijeva sam po sebi, ali ako obratimo pozornost na t dokumente koje svakodnevno radimo, uvijek možemo poboljšati trenutačno stanje.

Ponude (i predračuni) imaju za svrhu pružiti poziv na plaćanje korisniku/kupcu. Račun može također poslužiti za tu svrhu makar ga dosta ljudi izdaje tek po naplati.

To su uobičajeni, rašireni i dobro poznati dokumenti. U ranijim tekstovima smo opisivali što bi sve računi trebali sadržavati. Koji su elementi obavezni, moramo li potpisivati dokumente kada ih šaljemo kupcu, što je sa 2D barkodom itd.
Današnja je tema malo drugačija, a radi se o vizualnoj prezentaciji, dizajnu.

Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa 2

Dizajn ponuda i računa

U današnjem poslovnom svijetu prepunom mogućnosti, dostupnih informacija i alata, stvarno nema opravdanja da Vaša prezentacija pred klijentima, partnerima ili suradnicima nije na visokoj razini. Bilo da se radi o vašim uslugama ili proizvodima koje nudite, govorimo li ovdje o poslovnom ophođenju, kvaliteti i dizajnu vaše web stranice ili posjetnice, sve je potrebno ušminkati. I to u istim nijansama, ako je moguće. Na što sve možemo obratiti pozornost kod dizajniranja ponuda i računa?

1. Boje

Uobičajena je situacija: crna boja na bijelom papiru. Ali ako se malo želimo poigrati, zašto na ponudi i računu ne bi bila linija koja odjeljuje prostor, okvir u boji, pa čak i druga boja teksta?
Odabir boje je relativno jednostavna stvar, u pravilu bi trebala pratiti boju logotipa ili joj biti komplementarna. Probajte izbjeći šarenilo, tako možete unijeti samo zbrku i nepreglednost.

Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa 3

2. Font (odabir slova)

Odabir slova može slijediti Vaš logotip (ako je tipografski) ili može biti slične „obitelji slova“.
Ovisno o ostalim grafičkim rješenjima Vaših dokumenata (memorandum, posjetnice, web), isti font možete upotrijebiti i kod ponuda i računa.
Font svakako treba odgovarati Vašem generalnom imidžu i bilo bi odlično da se upotpunjuje sa logotipom. Također, u pravilu govorimo o jednom fontu, makar ima kombinacija gdje se fontovi lijepo upotpunjuju, preporučamo koristiti samo jedan font za cijeli dokument.
Naravno, čitljivost fonta, hrvatski znakovi (č. ć. š, đ i ž) i ispravna veličina su temelj za sve dalje.

3. Logotip

Uz iznose, možda i najvažniji element na Vašim ponudama, predračunima ili računima je Vaš logotip. On čini ponude i račune „Vašima“. Obzirom da se dizajn ponude ili računa može sastojati od tekstova (o izdavatelju, primatelju, napomene…) i tablica (proizvodi i usluge), jasno je da će „drugačiji“ grafički element malo podići dokument na višu razinu. Dati mu veću dozu ozbiljnosti.
Uz 2D barkod za brzo i jednostavno plaćanje, to može biti i jedini grafički element na računu.

U pravilu, logotip uvijek ide u zaglavlje dokumenta, na vrh, i, na neki način, označava tko je izdao dokument.

Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa 4

4. Raspored elemenata

Kad smo već kod pozicije logotipa, ostali elementi računa (opet ponavljamo kako smo ranije pisali o obaveznim elementima) nemaju zadanu formu i Vama je na želju na koji ih način želite rasporediti.
Ukupni iznos i tablica proizvoda/usluga u računu bi trebali biti naglašeni u odnosu na npr. datum izdavanja ili napomene. No, tko kaže da uz prikaz ukupnog iznosa ne može stajati i istaknuti datum dospijeća?
Ili da su podaci o izdavatelju sa lijeve a o primatelju sa desne strane? Ili obratno?
(Standard je ipak da je izdavatelj sa lijeva, a primatelj sa desne strane :).)

5. Potpis i pečat na dokumentu

Iako smo već pričali i o ovoj temi, ne smeta napomenuti kako ovo nije obavezan element, no neki ga naši korisnici stavljaju na sve izlazne dokumente.
Vjerojatno je jedino pravilo da ovaj element treba biti na dnu dokumenta, najčešće ispod tablice sa ukupnim iznosima.
Sadržava li Vaša ponuda ili račun potpis i pečat ili samo jedno od ovog dvoje – odluka je na Vama.

Izgled (dizajn) ponuda i računa: kako napraviti savršen predložak ponude i računa 5

Dizajn ponuda i računa u Relago aplikaciji Računi

Kada smo naveli neke osnove kod izrade ponuda, predračuna i računa ostalo nam je jedino napomenuti kako smo upravo u aplikaciji Računi kompletirali našu ponudu od 10 različitih predložaka i 10 različitih boja (u lijevom meniju na Predlošci dokumenata).

To znači točno 100 kombinacija za svaki tip dokumenta, a ako napomenemo i ostale opcije kombinacija je koliko želite:
- Učitavanje logotipa
- Prikaz 2D barkoda
- Prikaz potpisa i pečata.

Ako stavimo na stranu da aplikacija vodi kompletnu brigu oko procesa izdavanja ponuda, predračuna i računa (uz skladište, fiskalizaciju, praćenje prihoda i rashoda…), možemo vidjeti da Računi imaju i dio oko dizajna Vaših dokumenata – riješen.

Što čekate, isprobajte aplikaciju Računi na 14 dana bez obaveze ili troška, a svi spomenuti predlošci su kasnije uključeni u svim paketima korištenja aplikacije.

Računi banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Računi
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Relago Računi