Loko vožnja i troškovi

Datum: 18.10.2016.
Kategorija: Putni nalozi
  Putni banner
Primjer obračuna inozemnog putnog naloga 1


Nakon što smo izbacili na tržište putne naloge, tražili ste i loko vožnju. Pa smo uključili loko vožnju. E, pa smo zaključili kako troškovi u loko vožnji u potpunosti kompletiraju rješenje bez obzira što se taj dio relativno rijetko koristi...

Za razliku od putnih naloga, gdje je situacija poprilično jasna, putni troškovi su puno rjeđe korišteni kod loko vožnje. Logično, nije baš vjerojatno da na loko vožnji imate troškove cestarine, smještaja, reprezentacije i sl.
No, krenimo otpočetka.

Primjer obračuna inozemnog putnog naloga 2

Što je loko vožnja?

Riječ „loko“ pretpostavlja nešto „lokalno“ ili u/oko mjesta. Vožnja podrazumijeva korištenje automobila u službene svrhe (za neku aktivnost u skladu sa djelatnosti poslodavca), ali ne i za dolazak/odlazak na/sa posao.

Propisi kažu da je službeni put za udaljenosti koje su manje od 30 km od mjesta poslodavca ili uobičajenog boravišta/prebivališta radnika – loko vožnja.
Što znači „30 km od mjesta“?
30 km po cesti, 30 km zračne linije, 30 km od granice (ili centra) jednog mjesta/općine do drugog? 30 km ukupnog putovanja?
Jeli loko vožnja kada idem iz Supetra trajektom u Split? Jeli loko vožnja kada idemo iz Sesveta u Samobor?
Nemamo pojma, nije baš jednoznačno i točno definirano. Neka tumačenja opisuju loko vožnju kao „vožnju u mjestu“. Protumačite to sami kako želite, no, kao i uvijek uzmite u obzir razum i posavjetujte se sa knjigovođom, a možda bolje i sa referentom nadležne Porezne uprave.

Ukupan put jedne loko vožnje (bilježe se za svaki dan zasebno) ne mora biti do 30 km, moguće je napraviti puno više kilometara u jednom danu obilazeći npr. poslovne partnere ili ako servisirate uređaje ili razvozite pizzu.
Također, u odnosu na putne naloge – u loko vožnji ne mogu pravdati dnevnice, koliko god ta loko vožnja trajala.

Primjer obračuna inozemnog putnog naloga 3

Loko vožnja i trošak korištenja privatnog auta (2 kn/km)

Vjerojatno 99% loko vožnji je napravljeno radi pravdanja 2 kn po km za korištenje privatnog vozila.
I tu je situacija vrlo jasna, za svaki dan unesem vrijeme, svrhu i relaciju te početno i završno stanje kilometraže (može i putem naše besplatne mobilne aplikacije).
Razliku u kilometrima (prijeđenu udaljenost) množim sa 2 kn i to mi je naknada. To radim svaki dan, za svako putovanje.

Na kraju mjeseca isprintam tablicu, potpišem i čekam isplatu (dok knjigovodstvo to prijavljuje u JOPPD obrascu - tu se ne prikazuju dodatni troškovi već samo 2 kn/km).

Loko vožnja i drugi troškovi

I sada dolazimo do situacije koju ljudi rijetko koriste. Uz bilo koju loko vožnju mogu nastati neki putni troškovi, najčešće parking ili eventualno cestarinu/tunelarinu, reprezentaciju i sl.
U tom slučaju se djelatniku nadoknađuju realni troškovi u punom iznosu. Za svaki od tih troškova bi trebali imati neki dokaz o trošku (račun) koji ćemo priložiti uz mjesečni obračun loko vožnji.

I upravo je ovakva mogućnost implementirana u aplikaciju Putni nalozi gdje možete dodati iznos troška te kratak opis (napomenu) troška.

Navedena mogućnost, radi rjeđeg korištenja nije raspoloživa u besplatnoj mobilnoj aplikaciji Loko vožnja. Navedeno je moguće i isprobati besplatno u trajanju od 14 dana te je dostupno u svim paketima aplikacije Putni nalozi.
Putni nalozi banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Putni nalozi
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Relago Računi