Molimo pričekajte...

Izdavanje gotovinskih računa u 2017. (fiskalizacija) – novi propisi

Datum: 31.1.2017.
Kategorija: Računi
  Racuni banner
Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj godini 1


Nova godine i more novih propisa. Vidimo da rad ne prestaje za drage ljude u Poreznoj upravi jer sa početkom ove godine su donijeli niz novosti na koje moramo obratiti pozornost, sve sa ciljem što transparentnijeg poslovanja nas koji izdajemo račune i unaprjeđenja cijelog sustava fiskalizacije. Idemo vidjeti o čemu se tu radi, probati ćemo biti što razumljiviji…

Od 1.1. 2017. Zakon o fiskalizaciji mijenja stvari vezano uz „male obveznike fiskalizacije“ ili tako zvane "paušalce" i njihovo izdavanje računa. Tako ih zovemo jer se oporezuju paušalno, periodički i po određenom iznosu. Za njih je podignut prag za oporezivanje, a paušalci sada mogu biti i samostalni djelatnici (ugostitelji i trgovine).

No, bitnije se stvari mijenjaju kod izdavanja gotovinskih računa.

Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj godini 2

Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj: mali obveznici fiskalizacije

"Male obveznike fiskalizacije" možemo podijeliti u dvije grupe:
- one koji rade transakcijske račune i
- one koji (imalo) izdaju gotovinske račune (može i uz transakcijske).

Izdajem samo transakcijske račune.

Ukoliko se radi o paušalno oporezivanim obrtnicima, od 1.7.2017. moraju početi izdavati račune putem naplatnog uređaja.
Da bi uštedjeli vrijeme i novac te automatizirali proces, predlažemo da radite u programu koji je za to i napravljen a cijene korištenja počinju od 30 kn/mj.
Novosti koje se tiču izdavanja transakcijskih računa pročitajte u ranijem postu.

Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj godini 3

Izdajem samo gotovinske račune ili i gotovinske i transakcijske račune.

Morate izdavati račune putem naplatnog uređaja, pouzdanog programskog proizvođača – trebate nabaviti neko programsko rješenje i FINA-in certifikat.
Najveći broj naših korisnika jesu izdavatelji transakcijskih računa, dosta njih ima povremenu potrebu za izdavanjem gotovinskih računa – za takve scenarije korištenja je upravo i napravljena aplikacija Računi.

Obzirom da je u Računima predviđeno izdavanje i gotovinskih i transakcijskih računa – svakako isprobajte aplikaciju besplatno u trajanju od 14 dana.
Za sve ostale novosti u propisima i zakonodavstvu ne brinite, aplikacija radi sve sama, kako Vi ne biste morali misliti o tome. Po Zakonima Relago je odgovoran imati ispravno programsko rješenje tako da ste Vi mirni.

Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj godini 4

Prestao mi je raditi naplatni uređaj (kvar, nestanak struje)

Znači, ne radi vam fiskalizacija?
Najvjerojatnije ne koristite Relago Račune, obzirom da je nestanak struje ili prestanak usluge (barem za nas) nepoznanica – radimo uvijek i svugdje.
Od 1.7.2017., u slučaju nestanka struje ili mreže imate dvije opcije:
1. Nemojte izdavati račune. Izdajte račune kada Vam se struja vrati, usluga živne ili računalo vrati sa servisa. Nezgodno? Da.
2. Imajte spremnu uvezanu knjigu računa koju je ovjerilo Ministarstvo Financija ili Porezna uprava. Kada kasnije (najkasnije u roku od dva dana) fiskalizirate račune, u tu knjigu je potrebno upisati i JIR-ove.

Svakako osigurajte da možete u svakom slučaju izdati račun i fiskalizirati ga, a najbolje rješenje za to je da koristite pouzdan, stabilan i siguran program kao što su naši Računi.

Fiskalizacija gotovinskih računa u 2017.-oj godini 5

Dostava podataka o poslovnim prostorima u Poreznu upravu

Ukoliko ste obveznik fiskalizacije do 31.7.2017. morate u Poreznu upravu (koristeći sustav ePorezna) dostaviti podatke o svim Vašim poslovnim prostorima gdje obavljate djelatnost.
Podatke prijavljujete potpisane ispravnim certifikatom (koji ste nabavili u FINA-i) prije početka fiskalizacije računa. Prijava treba sadržavati slijedeće podatke:
- OIB
- Oznaku poslovnog prostora (kao i na računu)
- Adresu poslovnog prostora
- Tip poslovnog prostora (npr. web/Internet shop, vanjska jedinica, mobilna trgovina)
- Vrstu djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru (prema NKD-u
- Radno vrijeme i radne dane
- Datum otvaranja poslovnog prostora
- Datum zatvaranja poslovnog prostora (ako zatvarate poslovni prostor (trajno ili privremeno))
- Status poslovnog prostora

Također, kod svake promjene – javite ih u Poreznu upravu. A ovo se odnosi na sve koji izdaju gotovinske račune, ne samo male obveznike, već i tvrtke, obrte i ostalo. Svi moraju prijaviti poslovne prostore, čak i ako su to do sada već obavili ranije.

Sretno fiskaliziranje!
Računi banner
Povratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Računi
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!
Pretplati me na Relago blog
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.
Relago izdvojeni korisnici
Relago Računi
www.relago.hr koristi kolačiće (cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti.
Za više informacija kliknite ovdje.
Slažem se
Nastavkom pregleda web stranice slažete se s korištenjem kolačića.