Kako treba izgledati račun u 2025. godini

Već smo zagazili u 2025. godinu i red je da se prisjetimo kako treba pisati račun u 2025. godini prateći propise, Zakone, Pravilnike i slično, odnosno mijenja li se što u odnosu na prošlu 2024. godinu, kako bismo nastavili pisati/kreirati ispravne dokumente. Naravno, mislimo i na ponude i račune!

Obavezni elementi na računu
I dalje vrijede slijedeći obavezni elementi na računu (ponavljamo ih dolje) a u zagradama dajemo pojašnjenja ili najčešće vrijednosti.Obavezni elementi:
- Izdavatelj računa
- Naziv
- Adresa
- OIB
- Primatelj računa (kupac, korisnik, klijent…)
- Naziv
- Adresa
- OIB
- Oznaka broja računa (najčešće 1/01/01, pa 2/01/01…)
- Datum i vrijeme izdavanja računa
- Datum dospijeća (rok plaćanja, valuta, istek…)
- Proizvodi/usluge
- Uobičajeni naziv
- Cijena
- Količina
- Porezi (PDV i sl.)
- Iznos bez poreza (ako niste u sustavu PDV-a onda samo ovo)
- Iznos poreza po stopama (uz prikaz osnovice)
- Ukupno sa porezima
- Način plaćanja (transakcijski račun, gotovina ili kartice)
- Identifikator osobe koja kreira račun:
- Ime i prezime ili
- OIB operatera ili
- Oznaka operatera sukladna internom aktu

Dodatni elementi na računu
Nisu obavezni, ali ih preporučujemo:- Podaci o izdavatelju
- IBAN (broj računa)
- Kontakt mail,
- Telefon
- Logotip
- Upis u registar/sud, temeljni kapital, upravljačka tijela, banka, swift
- Drugi kontakt podaci (po želji, web...)
- Ako niste u sustavu PDV-a ili radite račun bez PDV-a obavezno morate staviti napomenu zašto ne iskazujete PDV
- Model i poziv na broj
- Datum isporuke ili izvršenja usluge (ako je isto kao i datum računa – onda ne treba stavljati)
- 2D barkod za poziv na plaćanje
- ZKI i JIR kod fiskaliziranih računa (gdje je način plaćanja gotovina ili kartice)
- Potpis i pečat
- Oznaka trenutačne stranice i ukupnog broja stranica
Ponude u 2025. godini
S obzirom na veliku sličnost dokumenta ponuda sa samim dokumentom računa puno toga navedenog kod ranije spomenutih računa može se, dakako, preslikati i na sam izgled (obavezne elemente) ponude.Neke osnovne razlike ipak su:
- Broj ponude je najčešće 1/2025, 2/2025 i ne mora sadržavati oznaku poslovnog prostora i naplatnog uređaja...
- Vrijeme izdavanja ponude (sati i minute) nisu obavezni
- Identifikator osobe nije obavezan...

Novosti u 2025. godini!
Kao što ste mogli primijetiti – i nema promjena u pisanju dokumenata s obzirom na prošlu godinu!Ipak – novosti ipak ima i to glede povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a.
Naime, 13. prosinca 2024. na sjednici Hrvatskog sabora usvojen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, kao dio paketa najnovijih izmjena poreznih propisa koji se primjenjuju od 1. siječnja 2025., te je povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a upravo ono na što ćemo se kratko osvrnuti. Više o ulasku u sustav PDV-a pročitajte ovdje.
Umjesto dosadašnjeg iznosa od 40.000 eura, s primjenom, dakle od 1. siječnja 2025. - povećan je prag za ulazak u sustav PDV-a na iznos od 60.000 eura.
Porezni obveznici koji u cijeloj 2024. nisu ostvarili vrijednost isporuka dobara ili obavljenih usluga veću od 60.000 eura (bez PDV-a) obvezni su se od 1. siječnja 2025. upisati u registar obveznika PDV-a (te se za to podnosi obrazac P-PDV (Zahtjev za registriranje za potrebe PDV-a)).
I ove godine želimo Vam obilje (naplaćenih) računa u tekućoj godini i još Vas jednom pozivamo da sve o čemu pričamo i isprobate – besplatno isprobajte aplikaciju Računi, bez obaveze ili troška.

- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Interni akt – definicija, obaveze, sadržaj i primjeri
- Iskazivanje popusta na računu
- 12.000 Relago korisnika i rastemo i dalje
- Prijevoz na/sa posla i loko vožnja/putni nalog
- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Službena putovanja u neprofitnim organizacijama: što trebate znati
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.