Fiskalizacija 2.0 i slanje/primanje eRačuna kod neprofitnih organizacija
Novi zakon o Fiskalizaciji zahvaća i neprofitne organizacije - udruge, klubove i druge subjekte koji do sada nisu imali značajne fiskalne obveze. Uvode se dvije važne novosti: fiskalizacija (Fiskalizacija 1.0) i slanje/primanje eRačuna (Fiskalizacija 2.0). U nastavku donosimo pregled tko i kada mora prilagoditi svoje poslovanje te odgovaramo na najčešće pitanje: „Mora li se račun za članarinu fiskalizirati?“.
Fiskalizacija 2.0 kod neprofitnih organizacija – eRačuni (B2B i B2G)
Fiskalizacija 2.0 obuhvaća obvezno izdavanje i zaprimanje eRačuna između poslovnih subjekata (među kojima su udruge – klubovi) i javnih tijela ili skraćeno – za tuzemne transakcije između poreznih obveznika. Za neprofitne organizacije to znači da će u određenim slučajevima morati slati i primati eRačune – ali samo ako su obveznici poreza na dobitak i/ili PDV-a.
Kako bi bile spremne za provedbu Fiskalizacije 2.0, neprofitne organizacije moraju:
- povezati svaku stavku eRačuna s odgovarajućom KPD oznakom (klasifikacija proizvoda i usluga)
- odabrati informacijskog posrednika
- dati mu ovlast u Aplikaciji za fiskalizaciju i eIzvještavanje (FiskAplikaciji)
- do kraja 2025. godine potvrditi adresu za zaprimanje eRačuna u Adresaru metapodatkovnih servisa (AMS).
| Neprofitna organizacija | Od 1.1.2026. | Od 1.1.2027. | ||
|---|---|---|---|---|
| Slanje | Primanje | Slanje | Primanje | |
| Nije u sustavu PDV-a, nije obveznik Poreza na dobitak | ||||
| Nije u sustavu PDV-a, obveznik je Poreza na dobitak | ||||
| U sustavu je PDV-a, nije obveznik Poreza na dobitak | ||||
| U sustavu je PDV-a, obveznik je Poreza na dobitak | ||||
Fiskalizacija 1.0 kod neprofitnih organizacija – računi u krajnjoj potrošnji (B2C)
Fiskalizacija 1.0 odnosi se na izdavanje računa krajnjim potrošačima – građanima. Kod neprofitnih organizacija (udruga) to znači da fiskalizaciju moraju provoditi samo ako obavljaju gospodarsku djelatnost i/ili ako su obveznici poreza na dobitak.
Primjerice, ako udruga prodaje robu ili usluge građanima (npr. opremu, ulaznice i sl.), tada mora:
- imati naplatni uređaj (za gotovinske i kartične transakcije) i digitalni certifikat
- prijaviti poslovni prostor putem ePorezne
- donijeti interni akt o slijednosti računa
- istaknuti obavijest o obvezi izdavanja računa.
Od 2026. godine, fiskalizacija će se primjenjivati za sve oblike plaćanja, uključujući transakcijski račun – dakle, ne samo gotovinu i kartična plaćanja kao do sada. Prilikom izdavanja računa u krajnjoj potrošnji, KPD oznaka (o čemu pročitajte ovdje) nije sastavni dio računa jer se ona obavezno iskazuje samo na eRačunima.
Važno: neprofitne organizacije (udruge) ne izdaju račune članovima za članarinu jer nema razmjene dobara ili usluga (ona je "dobrovoljni prilog") i ne podliježe obvezi fiskalizacije računa jer je riječ o plaćanju koje nije predmet oporezivanja porezom na dobitak – odnosi se na neoporezivu djelatnost neprofitne organizacije.
Fiskalizacija 1.0 i 2.0 u Relagu
Iako novi zakon donosi nove obveze, one ne moraju predstavljati problem. Ključ je u pravovremenoj pripremi — provjeri poreznog statusa i odabiru pravog softverskog rješenja.
Kroz Relago aplikaciju Računi, kao i do sada, bit će moguće fiskalizirati račune ili slati i primati eRačune – brzo i jednostavno. Na taj način sve obveze vezane uz fiskalizaciju i eRačune možete obavljati na jednom mjestu, bez dodatne administracije.
Kontaktirajte nas ili zatražite besplatnu probu aplikacije Računi i pripremite se za Fiskalizaciju 2.0 bez stresa.
- Fiskalizacija 2.0 i slanje/primanje eRačuna kod neprofitnih organizacija
- Fiskalizacija 2.0: Informacijski posrednici - što su, zašto su važni i kako odabrati svog?
- Fiskalizacija 2.0: Vodič
- 50 centi po km i trošak goriva
- Fiskalizacija 2.0: Storniranje računa
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.


