Fiskalizacija 2.0 i slanje/primanje eRačuna kod neprofitnih organizacija

Datum: 26.11.2025.
Kategorija: Članstvo
Fiskalizacija 2.0 i slanje/primanje eRačuna kod neprofitnih organizacija 1


Novi zakon o Fiskalizaciji zahvaća i neprofitne organizacije - udruge, klubove i druge subjekte koji do sada nisu imali značajne fiskalne obveze. Uvode se dvije važne novosti: fiskalizacija (Fiskalizacija 1.0) i slanje/primanje eRačuna (Fiskalizacija 2.0). U nastavku donosimo pregled tko i kada mora prilagoditi svoje poslovanje te odgovaramo na najčešće pitanje: „Mora li se račun za članarinu fiskalizirati?“.

Fiskalizacija 2.0 i slanje/primanje eRačuna kod neprofitnih organizacija 2

Fiskalizacija 2.0 kod neprofitnih organizacija – eRačuni (B2B i B2G)

Fiskalizacija 2.0 obuhvaća obvezno izdavanje i zaprimanje eRačuna između poslovnih subjekata (među kojima su udruge – klubovi) i javnih tijela ili skraćeno – za tuzemne transakcije između poreznih obveznika. Za neprofitne organizacije to znači da će u određenim slučajevima morati slati i primati eRačune – ali samo ako su obveznici poreza na dobitak i/ili PDV-a.

Kako bi bile spremne za provedbu Fiskalizacije 2.0, neprofitne organizacije moraju:

  • povezati svaku stavku eRačuna s odgovarajućom KPD oznakom (klasifikacija proizvoda i usluga)
  • odabrati informacijskog posrednika
  • dati mu ovlast u Aplikaciji za fiskalizaciju i eIzvještavanje (FiskAplikaciji)
  • do kraja 2025. godine potvrditi adresu za zaprimanje eRačuna u Adresaru metapodatkovnih servisa (AMS).
Tko će morati slati eRačune, tko ih primati, a tko i slati i primati te od kada?
Neprofitna organizacija Od 1.1.2026. Od 1.1.2027.
Slanje Primanje Slanje Primanje
Nije u sustavu PDV-a, nije obveznik Poreza na dobitak
Nije u sustavu PDV-a, obveznik je Poreza na dobitak
U sustavu je PDV-a, nije obveznik Poreza na dobitak
U sustavu je PDV-a, obveznik je Poreza na dobitak


Fiskalizacija 1.0 kod neprofitnih organizacija – računi u krajnjoj potrošnji (B2C)

Fiskalizacija 1.0 odnosi se na izdavanje računa krajnjim potrošačima – građanima. Kod neprofitnih organizacija (udruga) to znači da fiskalizaciju moraju provoditi samo ako obavljaju gospodarsku djelatnost i/ili ako su obveznici poreza na dobitak.

Primjerice, ako udruga prodaje robu ili usluge građanima (npr. opremu, ulaznice i sl.), tada mora:

Od 2026. godine, fiskalizacija će se primjenjivati za sve oblike plaćanja, uključujući transakcijski račun – dakle, ne samo gotovinu i kartična plaćanja kao do sada. Prilikom izdavanja računa u krajnjoj potrošnji, KPD oznaka (o čemu pročitajte ovdje) nije sastavni dio računa jer se ona obavezno iskazuje samo na eRačunima.

Važno: neprofitne organizacije (udruge) ne izdaju račune članovima za članarinu jer nema razmjene dobara ili usluga (ona je "dobrovoljni prilog") i ne podliježe obvezi fiskalizacije računa jer je riječ o plaćanju koje nije predmet oporezivanja porezom na dobitak – odnosi se na neoporezivu djelatnost neprofitne organizacije.



Fiskalizacija 1.0 i 2.0 u Relagu

Iako novi zakon donosi nove obveze, one ne moraju predstavljati problem. Ključ je u pravovremenoj pripremi — provjeri poreznog statusa i odabiru pravog softverskog rješenja.

Kroz Relago aplikaciju Računi, kao i do sada, bit će moguće fiskalizirati račune ili slati i primati eRačune – brzo i jednostavno. Na taj način sve obveze vezane uz fiskalizaciju i eRačune možete obavljati na jednom mjestu, bez dodatne administracije.

Kontaktirajte nas ili zatražite besplatnu probu aplikacije Računi i pripremite se za Fiskalizaciju 2.0 bez stresa.

Članstvo banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Članstvo
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Relago Računi