Korištenje automobila u službene svrhe
Danas ćemo proći temu koja se često krivo tumači i predmet je čestih rasprava. Što i kako sa autima koje koristimo u službene svrhe?
Prvo, što su službene svrhe?
Službene svrhe
Putovanje u službene svrhe je sve ono u što nas upućuje poslodavac a da je vezano uz njegove djelatnosti, obavljanje zadataka koje nadređeni daju zaposlenicima ili aktivnost koju djelatnik treba obaviti a vezana je uz poslovanje.To podrazumijeva i vožnju u mjestu prebivališta ili rada (važno, jer je to onda loko vožnja) a i izvan njega (ako je više od 30 km onda je to putni nalog).
Prijevozno sredstvo u najčešćem slučaju znači – osobni automobil. Vlasništvo tog auta nam je također važno a ovdje razlikujemo privatni automobil i službeni.
Korištenje privatnog vozila u službene svrhe
Privatno vozilo predstavlja automobil zaposlenika (u praksi smo čuli svakakvog korištenja vozila, pa i onih koji nisu od djelatnika, nema propisa koji kaže da to mora biti auto zaposlenika) kojeg on/ona koristi za gore opisane potrebe.Obzirom da tada on troši gorivo, troše se i gume, motor, podvozje, amortizeri (amortizacija 😊) i što sve još ne – poslodavac može nadoknaditi taj trošak, najčešće po kilometru.
I ta naknada od početka ove godine iznosi 0,50 € po kilometru.
Može li mi onda poslodavac nadoknaditi i trošak goriva za moje korištenje vozila?
Refundacija goriva i drugih troškova kod korištenja privatnog automobila
Ako vam poslodavac isplaćuje neki iznos za korištenje vozila u službene svrhe nema drugih naknada troškova. Tih 50 centi po kilometru je naknada.I upravo ta naknada isključuje opciju da tada tvrtka plaća djelatniku gorivo, gume, korištenje svih dijelova vozila pa i osiguranje. To je sve uračunato tih do max 50 centi po km.
No, samo da napomenemo, to je maksimalan iznos koji tvrtka može isplatiti zaposleniku, može i ne isplatiti ništa, ovisno o unutarnjim dogovorima, o čemu smo i ranije pisali. Djelatnik je svakako dužan voditi i evidenciju o tom korištenju – a ako se ne želite puno nervirati, preporučujemo aplikaciju Putni nalozi, tu možete raditi i loko vožnje, da.
Ta evidencija korištenja je temelj za isplatu tih novaca a među ostalim mora sadržavati i realno početno i završno stanje kilometara.
Što ako je vozilo službeno?
Korištenje službenog vozila u službene svrhe
U ovom scenariju djelatnik koristi automobil koji mu je osigurala tvrtka. Tvrtka mu ne plaća nikakve novce po km, no može mu nadoknaditi novce ako toči gorivo za to vozilo. Najčešće su ti računi za točenje u radno vrijeme djelatnika, ne izvan njega, posavjetujte se sa knjigovođom.Tu je još i opcija da djelatnik dobije vozilo na cjelodnevno korištenje no to onda uvlači u cijelu priču i primitak u naravi i poreze na dohodak.
Da ne ulazimo u tu cijelu priču – posavjetujte se sa knjigovođom jer stvari mogu biti i jesu komplicirane, a i različite za različite tipove poslovnih subjekata.
Za jednostavne stvari, jednostavne putne naloge i loko vožnje – isprobajte Relago, bez obaveza ili troškova.
- Dnevnice za službeni put
- Kome se može isplatiti putni nalog
- Kako upravljati putnim nalozima za više zaposlenika
- Interni akt – definicija, obaveze, sadržaj i primjeri
- Dnevnice za službeni put
- Najbolja praksa vođenja članarina u sportskom klubu
- Iskazivanje popusta na računu
- HUB 3 obrazac – HUB 3 uplatnica
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.