Izdati ponudu ili predračun?

Prvo treba definirati proces pozivanja na plaćanje i obrade uplate. U praksi to izgleda ovako:
1. Kupcu se izdaje ponuda/predračun za dogovorene proizvode/usluge.
2. Kupac može platiti
3. Po uplati, kupac dobiva račun.
Vrlo jednostavno.
S obzirom da je račun konačni dokument (sa pravnom težinom Ugovora) i puno više propisa govori o njegovom sadržaju (o čemu smo već prije pisali) – on neće biti naša tema. Dakle, koja je razlika između ponude i predračuna?
Što je ponuda?
Ponuda je neobvezujući dokument koji se ne knjiži, nema propisanu strukturu (makar je u praksi jako slična računu) i to je dokument isključivo informativnog karaktera. Naravno, nitko ne sprečava Vašeg klijenta da Vam i plati po izdanoj ponudi, dapače.Preporuka je da izgled ponude prati izgled posljedičnog računa, radi „konzistentne prezentacije klijentu“. Također, najčešće nema nikakvih promjena na sadržaju računa u odnosu na ponudu (o čemu smo također već pisali).
Sam broj ponude je nebitan, no najčešće je slijediv poput računa.

Što je predračun?
Izgledom i elementima je predračun istovjetan ponudi (vrlo sličan samom računu) sa jednom bitnom razlikom. Djelomično je dojam da je predračun „ozbiljniji i vjerodostojniji“ dokument, da ima „veću težinu“ jer je neposredniji poziv na plaćanje.Pravi razlog za izbjegavanje izrade predračuna slijedi dolje.
Kako navode neki izvori: ukoliko na izdanom predračunu prezentirate osnovicu i iznos PDV-a, dužni ste po izdanom predračunu platiti PDV (?), neovisno o tome što taj dokument može ostati neplaćen a usluge ili proizvodi neisporučeni. Ne treba niti napominjati, po predračunu, klijent/kupac ne može priznati pretporez.
Dakle, ponuda ili predračun?
Ukoliko se dvoumite oko izrade ponude ili predračuna, više nemojte. Iz svega nabrojanog, naša je preporuka da klijentu UVIJEK ŠALJETE PONUDE. To je informativni i neobvezujući dokument za sve, a koji je poziv na plaćanje nabrojenih proizvoda i/ili usluga. S obzirom da Vam klijent, iz bilo kojeg razloga može odbiti plaćanje, jedino sa ponudom imate čistu situaciju gdje ste u potpunosti zaštićeni. Nakon što klijent ne plati ili ponuda istekne - nikome ništa.Samo da i ovo spomenemo - ukoliko je klijent već platio a niste mu izdali ponudu ili predračun - odlično, samo je potrebno napraviti račun koji će se knjigovodstveno povezati sa uplatom.
Ako imate drugačije mišljenje ili informacije – voljeli bismo Vas čuti – kontaktirajte nas.
Ovdje saznajte novine oko izdavanja računa u 2016. godini, a na drugom postu i oko izdavanja računa u 2017. godini.

- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Interni akt – definicija, obaveze, sadržaj i primjeri
- Kako treba izgledati račun u 2025. godini
- 12.000 Relago korisnika i rastemo i dalje
- Prijevoz na/sa posla i loko vožnja/putni nalog
- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Službena putovanja u neprofitnim organizacijama: što trebate znati
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.