Račun za predujam (avansni račun)

Što je račun za predujam ili račun za avans
To je račun za uplatu koja je obavljena prije isporuke proizvoda / usluga. On sadržava sve elemente kao i „obični“ račun, npr.:- zauzima broj u redoslijedu računa,
- prikazani su svi iznosi uključujući i poreznu stopu, osnovicu poreza i iznos poreza,
- svi ostali elementi koji su inače na računu (datum i vrijeme, operater…)
Račun ste dužni napraviti po primitku predujma (avansa), a ukoliko je isporuka napravljena do roka za podnošenje prijave PDV-a – možete slobodno izdati samo ukupni, završni račun, bez računa za predujam.
Kako napraviti račun za predujam?
Račun za avans je isti kao i bilo koji drugi račun uz ovu različitost:- Jedina stavka se zove „Predujam“ i upisuje se kao i bilo koja druga stavka, uz poreze i sl.
Uz ovo, u napomenu ili uvjete možete dodati: „Datum primitka predujma: 01.01.2015,“
Svi ostali elementi su isti kao i na svim drugim računima uključujući i slijedivost broja računa, datum i vrijeme, operatera…

Račun nakon računa za predujam
Nakon što se isporučili stavke iz računa, možete napraviti konačni račun.On sadrži ukupne iznose za stavke u računu uz informacije o već primljenim iznosima za avans te porezima koji su u pitanju.
U primjeru dolje imamo račun za predujam broj 500/P1/01, gdje smo primili 1000 kn + PDV (1250 ukupno), a račun nakon isporuke je broj 550/P1/01 i ukupni je iznos 5000 kn + PDV (6250 kn).
Na novom računu napomene izgledaju ovako (možete ih dopisati ručno na račun, npr. u polje napomene):
- Uplaćeno bruto po računu za predujam 500/P1/01: -1250,00 kn
- Osnovica PDV-a iz predujma: -1000,00 kn
- PDV iz predujma 25,00%: -250,00%
- Razlika PDV-a 25,00%: 250kn
- Po ovom računu zbog obračuna predujma razlika za plaćanje je 5000,00 kn.
Fiskalizacija računa za predujam (avans)
Ako su Račun za predujam, ili konačni račun plaćeni gotovinom, oni se mogu fiskalizirati bez ikakvih posebnih pravila ili napomena.Što ako mi je klijent platio cijeli iznos a ja još nisam izdao račun za predujam?
Ako u tekućem mjesecu primite predujam i obavite isporuku proizvoda / usluga - u tom slučaju ne trebate raditi račun za predujam (avans) već samo napravite konačni račun bez posebnih napomena. Bitno je da je uplata za predujam i konačni račun obavljena u jednom obračunskom razdoblju (mjesecu).Što ako sam primio više računa za predujam (avans)?
Na konačnom računu (računu za isporuku) je potrebno navesti sve račune i iznose svih predujma.S obzirom da nas je dosta korisnika pitalo vezano po ovoj temi - koja nije toliko rijetka, čak dapače - htjeli smo sve informacije staviti na jedno mjesto. Ukoliko radite u aplikaciji računi, nadamo se da izdavanje računa za predujam / avans - nije veliko opterećenje.
Ovdje saznajte novine oko izdavanja računa u 2016. godini ili naučite više o financijskim odobrenjima i financijskim terećenjima.

- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Interni akt – definicija, obaveze, sadržaj i primjeri
- Kako treba izgledati račun u 2025. godini
- 12.000 Relago korisnika i rastemo i dalje
- Prijevoz na/sa posla i loko vožnja/putni nalog
- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Službena putovanja u neprofitnim organizacijama: što trebate znati
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.