5 razloga zašto ne voditi članove u Excelu

Da razjasnimo jednu stvar, Excel je odličan program i hvala dobrim ljudima iz Microsofta koji su ga napravili. Svakodnevno ga koristimo i olakšava nam život, štedi vrijeme i čini poslovanje bržim i efikasnijim. E sad kad smo to rekli, moramo reći da čak i Excel ima svoja ograničenja, neke stvari ne može i to je u potpunosti razumljivo. Jednostavno – nije napravljen za tu namjenu.
Svakako treba napomenuti kako je Excel puno bolja alternativa papiru – o čemu smo već pisali (tj. bilježnicama, rokovnicima ili tekama), ali upravo u nastavku donosimo nekoliko važnih razloga zašto vaše članstvo i članarine ne biste trebali voditi u Excel tablicama.
Word isključujemo u startu jer još manje odgovara namjeni.

1. Excel ne odgovara namjeni vođenja članstva
Kako smo napomenuli u uvodu, Excel nije napravljen za složenije zadatke kao što su vođenje članstva. Jedan od razloga je što u više različitih tablica morate često imati povezane podatke iz drugih tablica. Također, u određenim situacijama morate imati i složene formule sa kompleksnim referencama koje zahtijevaju vještinu i koncentraciju rada u Excelu. Jedan krivi copy/paste kolone i cijela se stvar "raspadne" do neprepoznatljivosti. Često čujemo o problemima kod dodavanja novih redaka ili proširivanja tablica. Popravak nastale situacije će Vam oduzeti puno vremena (i živaca) a još je gore što možda nećete biti sigurni kako ste „popravili“ stvar do kraja.Također, ponekad je potrebno kreirati razne dokumente koji se odnose na zasebne članove (upisnica, ispisnica, potvrde, opomene) – opet, Excel jednostavno nije namijenjen za ovakav tip zadataka.
Za kraj primjera, iz Excela ne možete održavati mail komunikaciju sa članstvom.

2. Zadnja verzija / Ispravna verzija
Recimo da vodite sve podatke o članovima, dugovanjima, plaćanjima, potrebnom papirologijom, pratite prisutnost članstva i pregledavate sve potrebne izvještaje koristeći Excel tablice. Sve to u jednom dokumentu (ili jednoj mapi). Ukoliko to isto trebate prebaciti na drugo računalo ili poslati nekome ili samo držati na USB sticku – vjerojatno imate više od jedne kopije. Ako zbog ničega onda radi sigurnosti (backupa).Tada dolazimo do pitanja „Jeste li sigurni koja je zadnja/ispravna verzija?“. Ona na sticku? Ili ona na mailu? A možda je ona na kućnom laptopu? Osim ako nemate iznimno dobru memoriju i odlično ste organizirani – ovo predstavlja potencijalni problem i oko gubitaka podataka i oko rada na krivim podacima.
3. Rad više ljudi na Excel tablicama
Osim ako ste jedina osoba administrator, vjerojatno će i netko drugi koristiti napravljene Excel tablice i tu dolazimo do problema. Svatko kome date pristup do Excel tablica sa članovima, Excel obrazaca i slično – može napraviti štetu (namjerno i, češće, nenamjerno).Netko može u najboljoj namjeri pokvariti tablicu koju ste dugo i strpljivo slagali a zatim je na Vama da popravite stvar.

4. Stalni pristup podacima u Excel tablici
Nemogućnost pristupa podacima može predstavljati veliki problem, recimo u situacijama kada niste za računalom a netko Vas pita za broj telefona ili neki drugi podatak od nekog člana koji mu treba hitno.Ili npr. morate zabilježiti neku važnu informaciju o članu koju ćete vjerojatno kasnije zaboraviti.
Ili trebate poslati nekome cijeli popis članova...
5. Članarine u Excelu
Čim je riječ o novcima, svi se malo ozbiljnije razgovaramo. I sada dolazimo do pravih pitanja:Jeste li dovoljno pouzdani u sebe i Excel kako biste pratili financijsko poslovanje?
Znate li u svakom trenutku točno što je plaćeno i kada ili što nije plaćeno i koliki su ukupni dugovi?
Želim li baš iz Excela printati uplatnice, mučiti se sa podešavanjem polja i stalnim promjenama po tablicama? (2D barkod na uplatnicama možete zaboraviti).
Možete li brzo i jednostavno pregledati općenito poslovanje i naplatu?
Radi svega navedenoga, naša je preporuka: Nemojte voditi članstvo u Excelu. Koristite profesionalne alate koji su napravljeni sa točnom svrhom kako biste sebi olakšali poslovanje, uštedili vrijeme (i novac!) te organizirali administraciju.
Alat kao što je Relago Članstvo - isprobajte još danas.

- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Najbolja praksa vođenja članarina u sportskom klubu
- HUB 3 obrazac – HUB 3 uplatnica
- 12.000 Relago korisnika i rastemo i dalje
- Prijevoz na/sa posla i loko vožnja/putni nalog
- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Službena putovanja u neprofitnim organizacijama: što trebate znati
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.