Kako napraviti loko/locco vožnju u 2022.-oj
Kako god da je zvali, loko, loco, locco ili lokalna vožnja i u 2022.-oj je interesantna tema, te ju i dalje rade na tisuće zaposlenika svakoga mjeseca. A glavni motiv zašto ljudi rade loko vožnju je isplata 2 kn po kilometru (ili vjerojatnih 27 centi kada uvedemo euro).
Što je loko/locco vožnja?
Prvo malo o tome što je loko vožnja.To je dokument koji na mjesečnoj bazi (npr. radi se za siječanj i prikazuje sve vožnje u siječnju) prikazuje vožnje djelatnika za neku tvrtku/obrt/udrugu.
Loko (lokalna) je iz razloga što djelatnik može putovati u mjestu rada ili najviše do 30 km od mjesta rada, znači – lokalno. Sve iznad toga treba biti putni nalog.
Ona najčešće prikazuje korištenje privatnog vozila u službene svrhe i tu se za to korištenje vozila isplaćuje neoporeziva naknada od najviše dvije kune po kilometru (barem još dok nismo ušli u EURO-zonu, no više o tome na dnu ovog teksta).
Privatno vozilo znači da nije od tvrtke već od djelatnika, neoporezivo znači da poslodavac koji isplaćuje na taj iznos nema drugih davanja (za razliku od plaće).
Što sadržava loko vožnja?
Kako bi država znala da je loko vožnja isplaćena za realne vožnje trebamo napraviti dokument loko vožnje za mjesec. Država također propisuje što u tom dokumentu treba biti prikazano.Obavezna polja su:
- opći podatci o poslodavcu i radniku (naziv, ime i prezime, OIB),
- marka i registarska oznaka vozila,
- početno i završno stanje brojila – kilometar/sata,
- relacija i svrha puta
- te računi za stvarno nastale troškove vezane uz korištenje automobila (računi za parkiranje i slično).
Eto, to je cijela filozofija. Možete ju napraviti i na papiru ali veliki broj naših korisnika preuzelo je besplatnu mobilnu aplikaciju Loko vožnja i u njoj rade loko vožnje sa mobitela. Unos je brz i jednostavan a aplikacija Vam može pratiti i prijeđene kilometre.
U nastavku dolje je primjer loko vožnje kakvu je moguće dobiti iz aplikacije Loko vožnja za mobitele. Sličnu priču možete unijeti u aplikaciji Putni nalozi (web aplikacija), no tu su opcije i nešto naprednije.
Naprednije mogućnosti unosa loko vožnji
U aplikaciji Putni nalozi (preporučamo besplatnu probu bez obaveze) loko možete unijeti još jednostavnije i možda brže ali i uz naprednije opcije.Obzirom da se dosta putovanja ponavlja mjesečno, zgodno kod nas je to što ih možete kopirati na klik, sve iz ranije loko vožnje se upiše u novu i na vama je samo da promijenite kilometražu.
Također aplikacija prati i zadnje stanje kilometraže po vozilu pa ga možete automatizmom ubaciti u početno stanje slijedeće loko vožnje.
Aplikacija i upozorava na odnos vremena početka i kraja loko vožnje u usporedbi sa ranije unesenim loko vožnjama, a i sa ranijim stanjima kilometar sata po vozilima.
Ako imate više djelatnika i više isplata mjesečno, aplikacija priprema i isplatne liste (za isplatu svima na klik).
Isto tako si možete ograničiti unos po loko vožnji na maksimalno 60 kilometara (nije obavezno) ili da je unos ograničen samo na isti dan (kako se, u pravilu, najčešće i unose).
Sve u svemu - mogućnost greške je minimalna.
Na kraju, naravno da aplikacija radi i JOPPD xml za ePoreznu.
Troškovi u loko vožnji
Kako smo i ranije već pisali o tome uz loko vožnje mogu nastati neki troškovi koje Vam poslodavac može priznati.Čak i Pravilnik navodi primjer parkinga.
Uz loko vožnju možete navesti i iznos troškova koje ste imali po tom danu.
Taj iznos će vam poslodavac isplatiti uz iznos loko vožnje u potpunosti (refundirati ga).
Naravno, tu morate priložiti i original računa za navedeni trošak i račun se mora poklapati sa tim datumom i tom svrhom i unesenom relacijom loko vožnje.
Pripazite na to.
Unos loko vožnje u većim firmama (većim sustavima)
Još naprednije opcije u aplikaciji Putni nalozi su namijenjene većim sustavima, sa više djelatnika, razgranatijom mrežom, većim brojem loko vožnji i slično.Evo nekoliko primjera:
- djelatnici sami mogu unositi loko vožnje uz to da samo vide svoje loko vožnje a administratori vide sve
- limit unosa loko vožnje po djelatniku (do određenog odobrenog iznosa)
- provjera ispravnosti (usporedba sa ostalim vožnjama, ali i sa putnim nalozima, preklapanjima vremena, kilometraža)
- zaključavanje loko vožnji za unos (bitno za kasnije isplaćivanje)
- validacija loko vožnji u odnosu na godišnje odmore djelatnika
- priprema loko vožnji za isplatu u SEPA i drugim formatima datoteka...
Loko vožnje u eurima (€)
Kako svi i znamo, prilično je izvjestan ulaz Hrvatske u eurozonu za manje od godine dana.Dok čekamo još odluke, Zakone, propise i mišljenja nadležnih institucija nešto ipak već sada znamo:
1. Relago aplikacije su već sada spremne za euro,
2. Ako se ne mijenja iznos od maksimalnih neoporezivih 2 kn po kilometru, to bi konverzijom trebalo iznositi 0,27 € , tj. 27 centi.,
3. Vjerojatno će biti potrebno sve iznose prikazivati dvojako, sukladno već ranije predviđenoj dinamici,
4. Još će biti relevantnih mišljenja pa svakako pratite naš blog sa najfriškijim informacijama.
Nemojte tapkati u mraku i iščekivati što će se dogoditi i kako ćete kasnije raditi loko vožnje, na vrijeme prijeđite na rješenje koje će biti spremno i olakšajte si poslovanje.
Eto, sada sve znate. Sretan put i radite loko!
- Kome se može isplatiti putni nalog
- Kako upravljati putnim nalozima za više zaposlenika
- Korištenje automobila u službene svrhe
- Kome se može isplatiti putni nalog
- Format broja transakcijskog računa
- Kako upravljati putnim nalozima za više zaposlenika
- Poziv na broj za članarine
- Uloga tehnologije u modernom upravljanju sportskim klubom: Softver za evidenciju članova, komunikaciju i analitiku
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.