Poziv na broj za članarine

Datum: 20.8.2024.
Kategorija: Članstvo
  Članstvo za izrade opomena i potvrda
Poziv na broj za članarine 1


U današnjem digitalnom dobu, efikasno upravljanje članarinama postalo je ključno za mnoge klubove, udruge, dječje vrtiće i druge poslovne subjekte. Jedan od najpraktičnijih načina za to je korištenje smislenog poziva na broj (u nastavku otkrivamo zašto smislenog – stay tuned).
Već smo objasnili „Što su model i poziv na broj?“, a u ovom blogu ćemo istražiti svrhu poziva na broj, njegovu primjenu u različitim organizacijama, kako funkcionira u praksi, te kako ispravno definirati poziv na broj kako bismo smanjili greške u plaćanju. Također ćemo se osvrnuti na prednosti automatske evidencije uplata i jednostavne metode generiranja poziva na broj za članarine.

Poziv na broj za članarine 2

Svrha poziva na broj

Poziv na broj trebao bi biti jedinstveni identifikator unutar neke organizacije koji se koristi prilikom plaćanja članarina i drugih vrsta uplata. Svrha poziva na broj je omogućiti precizno i jednostavno povezivanje svake uplate s odgovarajućim članom ili polaznikom. Na taj način, moguće je lako pratiti tko je izvršio uplatu i za što.

Primarna svrha poziva na broj uključuje:
  • Automatizaciju procesa evidentiranja uplata: Umjesto ručnog prepoznavanja i unosa podataka, korištenje poziva na broj omogućava automatsku obradu uplata.
  • Smanjenje grešaka: Jedinstveni kod smanjuje mogućnost pogrešnog evidentiranja uplata.
  • Povećanje transparentnosti: Članovi mogu lako pratiti svoje uplate, a organizacije imaju jasan pregled primljenih članarina.


Poziv na broj za članarine 3

Primjena poziva na broj u različitim organizacijama

Poziv na broj koristi se skoro na svakoj uplatnici i u različitim vrstama organizacija, uključujući sportske klubove, dječje vrtiće, udruge, obrazovne institucije, tvrtke koje isporučuju električnu energiju, telekomi, vodoopskrbe, komunalna poduzeća i mnoge druge. Svi oni imaju jako dobar razlog zašto koriste poziv na broj, a to je brzo i točno praćenje uplata.

Zamislimo da distributer električne energije u jednom mjesecu zaprimi tri uplate od platitelja istog imena i prezimena, ali različitih iznosa. Kako će znati tko je i što je točno platio? Ručno će provjeravati po platitelju, shvatiti da ima više istoimenih korisnika, pa uspoređivati tko koji iznos duguje i za koji period.
Što ako su iznosi dugovanja za dvoje korisnika jednaki, provjera po adresi ili nešto drugo? Već vas boli glava od same pomisli i čitanja mogućeg scenarija? Znamo – zato i pišemo o važnosti poziva na broj.

Poziv na broj za članarine 2

Funkcioniranje i "problemi" u praksi

Funkcioniranje poziva na broj u praksi je uglavnom jednostavno i efikasno. Primatelj korisniku/članu/polazniku izda uplatnicu s jedinstvenim pozivom na broj, član izvrši uplatu po navedenom pozivu na broj, primatelj vrlo jednostavno poveže tu uplatu i priča je gotova.

Ali može doći do određenih „problema“ ili je možda zgodnije reći situacija, kao što su:
  • Brisanje ili mijenjanje poziva na broj – vrlo često se događa da ljudi imaju potrebu promijeniti poziv na broj jer misle da kombinacija 4536-2-2020 ne predstavlja ništa i da moraju upisati npr. svoj OIB. Ili iz istog razloga jednostavno izbrišu navedeni poziv na broj.
  • Korištenje starog poziva na broj – dosta korisnika aplikacija za mobilno bankarstvo sklono je spremanju predložaka za izvršavanje naloga (što inače nije loše), pa jednom kada spreme predložak za uplatu npr. mjesečne članarine – svaki idući mjesec nastave koristiti isti taj predložak ne razmišljajući da su se podaci kao što je poziv na broj promijenili.


Ako se dogodi jedan od takvih slučajeva uplatu neće biti moguće automatski povezati.

Poziv na broj za članarine 3

Ispravno definiranje poziva na broj i smanjenje grešaka u plaćanju

Zbog gore navedenih mogućih situacija, svim našim postojećim korisnicima aplikacije Članstvo savjetujemo ako često imaju takav slučaj neka jednostavno kroz općenitu e-mail kampanju obavijeste sve članove o načinu uplata tj. zbog čega je važno plaćati svako dugovanje po zaprimljenoj uplatnici, a ne napamet.

Dakle, ako se radi o mjesečnim članarinama, zaduženjima ili dugovanjima najispravnije bi bilo da poziv na broj bude jedinstven i smislen na način da se zna za kojeg člana/korisnika je ta uplata i na koji mjesec tj. period i godinu se uplata odnosi. Tako će se smanjiti ili potpuno izbjeći greške odnosno nedoumice. Upisivanje OIB-a kao poziva na broj može funkcionirati ako su u pitanju godišnje članarine.

Poziv na broj može sadržavati do 22 znamenke i najviše dvije crtice, a o tome i primjerima poziva na broj smo već pisali u ranijem blog postu.

Poziv na broj za članarine 2

Jednostavan i brz način generiranja poziva na broj za članarine i automatska evidencija uplata

Generiranje poziva na broj može biti jednostavan i brz proces uz korištenje odgovarajućih aplikacija. Upravo zato je u Relago aplikaciji Članstvo unaprijed predefinirano da se poziv na broj za članarine automatski generira od šifre člana, godine i mjeseca (perioda) na koji se članarina odnosi. U aplikaciji je moguće automatski povezivati uplate putem poziva na broj čime je olakšan cijeli proces od izrade mjesečnih članarina do označavanja dugovanja plaćenim.

Želite li olakšati i ubrzati poslovanje udruge, kluba, škole stranih jezika ili nekog drugog poslovanja koje ovisi o članarinama besplatno se registrirajte te isprobajte Relago aplikacije bez obaveze ili troška. Članstvo banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Članstvo
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Jednostavna fiskalizacija ne-gotovinskih računa