eRačuni od prosinca 2018.-e i od srpnja 2019.-e

Datum: 26.11.2018.
Kategorija: Računi
  Racuni banner
eRačuni u RH od prosinca 2018. i od srpnja 2019.-e 1


Vjerojatno ste pročitali i vidjeli dio u zadnje vrijeme aktualnih obavijesti oko obaveze uvođenja eRačuna u poslovanje svih nas. Pa idemo objasniti neke osnovne pojmove i vidjeti što moramo i što ne moramo napraviti.

eRačuni u RH od prosinca 2018. i od srpnja 2019.-e 2

Što je eRačun?

E-račun ili eRačun ili eFaktura ili eRa, kako ga god zvali je račun koji je izdan, prenesen i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom formatu koji omogućuje njegovu automatsku i računalnu obradu - po Europskoj normi za semantički podatkovni model osnovnih elemenata elektroničkog računa.
To bi značilo kako se eRačun može učitati u računovodstveni sustav.
S druge strane, Porezna uprava RH 2014. izdaje mišljenje u kojem kaže da se računom smatra račun izdan i poslan u elektroničkom obliku ako postoji suglasnost za prihvat takvog računa, što uključuje i XML strukturirani račun, e-mail sa PDV-om u privitku ili faks primljen u elektroničkom formatu.

eRačun ima sve elemente kao i običan račun.

U aplikaciji Relago Računi upravo možete napraviti račune u elektroničkom obliku (u PDF-u), a isto tako možete i poslati isti račun u obliku eRačuna (u svim paketima).

eRačuni u RH od prosinca 2018. i od srpnja 2019.-e 3

Što se događa od 1.12.?

Prvo, javna nabava je proces nabave roba i usluga od strane državnih tijela, to su korisnici državnog proračuna, kakvih u RH ima oko 5000, obuhvaćaju lokalne jedinice, javne ustanove, gradove, županije, parkove prirode, bolnice, javne ustanove, muzeje... i ostalo (probajmo jednostavnije reći u jednoj riječi: "država").

Drugo, ako radite sa korisnicima državnog proračuna (koje smo gore naveli), tj. šaljete im račune, od 1.12. oni moraju moći zaprimiti račun ako im ga vi pošaljete na eRačun način (opisan gore), tj. ne smiju ga odbiti.

Treće, kao i do sada im možete poslati papirnati račun ili onaj u pdf-u, za sada.

Četvrto, ako ne radite sa „državom“ – za sada ne morate mijenjati ništa.


eRačuni u RH od prosinca 2018. i od srpnja 2019.-e 4

Puno bitniji datum je 1.7.2019. – zašto?

Od početka srpnja 2019. svi gorenavedeni korisnici („država“) će MORATI zaprimati i slati sve račune ISKLJUČIVO kao eRačun.
Znači, više nije dovoljno im poslati pdf račun, morate im poslati eRačun.

Svima drugima, za sada, možete i dalje slati račun u pdf-u, poštom papirnati, kao i do sada.

eRačun možete poslati isključivo koristeći informatičkog posrednika (više o tome dolje).
Drugi poslovni subjekti će prihvatiti sustave međusobne razmjene tek kada uvide realne benefite korištenja eRačuna (ubrzavanje procesa, financijske uštede), a načelno, ovo bi trebala biti pozitivan korak u smislu brzine rada, organizacije poslovanja i troškova kreiranja i dostave računa.

Koji sustav za razmjenu eRačuna?

Na početku teksta smo rekli da postoji više servisa za razmjenu eRačun-a (informacijskih posrednika) u RH.
Obzirom da Relago proizvodi aplikaciju za izradu računa koju smo ranije povezali sa servisom Moj-eRačun, svi naši korisnici mogu koristiti ovaj servis za slanje/primanje eRačuna. Besplatno - uz napomenu kako slanje svakog računa se plaća prema informacijskom posredniku (točnije, postoje mjesečni paušali koji se plaćaju za slanje do određenog broja računa).

Znači, možete koristiti aplikaciju Računi za brzo i jednostavno kreiranje računa i ostale mogućnosti, a istovremeno ugovorite uslugu servisa Moj-eRačun da bi one račune koje trebate - poslali iz Relago Računa jednim klikom.

eRačuni u RH od prosinca 2018. i od srpnja 2019.-e 5
Svakako preporučamo da to rade kroz Relago Račune, a samu uslugu eRačuna dogovaraju sa informacijskim posrednikom.
U konačnici samo definirate korisničke podatke u Relago Računima i – sve radi!

Postoji i FINA-ino rješenje slanja pojedinačnih računa (za koje morate posjedovati odgovarajući FINA-in certifikat) koje omogućava kreiranje eRačuna uz vrlo kompleksan unos podataka o kupcu, stavkama i ostalim manje bitnim podacima o računu.
Po našem skormnom mišljenju, proces kreiranja pojedinačnog računa je nepotrebno kompliciran, dugotrajan i ne-intuitivan. Cijela priča kod FINA-e ima i nekoliko troškova, koliko znamo - za inicijalni certifikat, mjesečni paušal i trošak slanja po dokumentu.

Moram li koristiti eRačune u Relago Računima?

Svjesni smo da su naši korisnici većinom tvrtke, obrti, udruge i ostali koji ne posluju sa „državom“. Za njih se ništa ne mijenja, Računi i dalje ostaju jednostavna i moćna aplikacija za izradu ponuda, predračuna i računa.
Opet naglašavamo, u cijeni svih paketa aplikacije je i izrada PDF računa (i slanje na mail) te slanje i primanje eRačuna.

Za one koji će raditi sa državom, sve smo rekli gore.

Računi banner
Relago arrowPovratak na popis Blog postova
Podijeli post
Relago Računi
Iz iste kategorije
Zadnji postovi
Pretplati me!

Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.

Relago izdvojeni korisnici
Jednostavna fiskalizacija ne-gotovinskih računa