2020. - kako napraviti račun (fakturu)

I tako je došla 2020.-a. Jedan od zadataka koje smo si postavili mi ovdje u Relagu je da pratimo propise, Zakone, Pravilnike i slično. Imamo li izbora kada želimo napraviti najbolje jednostavne aplikacije za pomoć u poslovanju u Hrvatskoj? Isto to vrijedi i nadalje, a početak godine je uvijek zgodno vrijeme da rezimiramo situaciju oko ispravnosti dokumenata koje kreiramo. Danas pričamo o ponudama i računima.
Začudo, nije se toga puno mijenjalo u odnosu na prošlu godinu.

Objašnjenja elemenata na računu
I dalje se rade A4 računi. Izgled računa se nije (skoro pa uopće) mijenjao.I dalje vrijede slijedeći obavezni elementi na računu (samo ih prepisujemo) a u zagradama dajemo pojašnjenja ili najčešće vrijednosti.
Obavezni elementi:
1. Izdavatelj računa
a. Naziv
b. Adresa
c. OIB
2. Primatelj računa (kupac, korisnik, klijent…)
a. Naziv
b. Adresa
c. OIB
3. Oznaka broja računa (najčešće 1/01/01, pa 2/01/01…)
4. Datum i vrijeme izdavanja računa
5. Datum dospijeća (rok plaćanja, valuta, istek…)
6. Proizvodi/usluge
a. Uobičajeni naziv
b. Cijena
c. Količina
7. Porezi (PDV i sl.)
a. Iznos bez poreza (ako niste u sustavu PDV-a onda samo ovo)
b. Iznos poreza po stopama (uz prikaz osnovice)
c. Ukupno sa porezima
8. Način plaćanja (transakcijski račun, gotovina ili kartice)
9. Identifikator osobe koja kreira račun:
a. Ime i prezime ili
b. OIB operatera ili
c. Oznaka operatera sukladna internom aktu

Dodatni elementi na računu (nisu obavezni ali ih preporučujemo):
1. Podaci o izdavateljua. IBAN (broj računa)
b. Kontakt mail,
c. Telefon
d. Logotip
e. Upis u registar/sud, temeljni kapital, upravljačka tijela, banka, swift
f. Drugi kontakt podaci (po želji)
g. Ako niste u sustavu PDV-a ili radite račun bez PDV-a obavezno morate staviti napomenu zašto ne iskazujete PDV
2. Model i poziv na broj
3. Datum isporuke ili izvršenja usluge (ako je isto kao i datum računa – onda ne treba stavljati)
4. 2D barkod za poziv na plaćanje
5. ZKI i JIR kod fiskaliziranih računa (gdje je način plaćanja gotovina ili kartice)
6. potpis i pečat
7. Oznaka trenutačne stranice i ukupnog broja stranica
To je to, ukratko.
Opet podsjećamo, za primjer računa (sliku) posjetite naš prošlogodišnji post, poanta je ista.
Novosti u 2020.-oj i u 2021.-oj!
Dvije stvari treba najaviti u skoroj budućnosti:1. 1.4.2020. (da, 2020.-e!) je rok do kada će i prateći dokumenti (najčešće ponude i predračuni) koji sadrže podatke o načinu plaćanju i prethode takvom računu morati imati ZKI i JIR tj. biti fiskalizirani, slično kao što i (danas, uobičajeno) fiskaliziramo gotovinske/kartične račune.
2. Od 1.1.2021.-e će svi izlazni računi koji se danas fiskaliziraju morati imati QR kod za skeniranje i provjeru ispravnosti ZKI-a i JIR-a.
O tom - po tom.
Po obje ove teme ćemo Vas još svakako obavještavati...
Ponude u 2020.-oj
Ponude su u osnovi vrlo sličan dokument računu tako da se mnogo toga što smo gore naveli može preslikati i na izgled (obavezne elemente) ponude.Neke osnovne razlike su:
1. Broj ponude je najčešće 1/2019, 2/2019...
2. Vrijeme izdavanja ponude (sati i minute) nisu obavezni
3. Identifikator osobe nije obavezan...
Želimo Vam puno (naplaćenih) računa u 2020.-oj. A ako Vam se ne da ručno raditi račune – besplatno isprobajte aplikaciju Računi, bez obaveze ili troška.

- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Interni akt – definicija, obaveze, sadržaj i primjeri
- Kako treba izgledati račun u 2025. godini
- 12.000 Relago korisnika i rastemo i dalje
- Prijevoz na/sa posla i loko vožnja/putni nalog
- Članovi s izuzećem plaćanja članarine
- Fiskalizacija 2.0 i eRačuni: najava
- Službena putovanja u neprofitnim organizacijama: što trebate znati
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.