3 kn/km za loko vožnje i putne naloge
Konačno, nakon što već godinama dvije kune "slabo" pokrivaju trošak korištenja vozila po kilometru, stiglo je povećanje tog iznosa za 50%, na 3 kune. Što to znači za postojeće loko vožnje i putne naloge – pročitajte u nastavku.
Sva "sreća" na rekordnim inflacijama, povećanju cijena goriva, energenata, cijena vozila i ostalim nevoljama, također i skorom uvođenju eura jer bi bili na 2 kn/km dovijeka.
Šalu na stranu, kako smo već i rekli ranije, cijena goriva se približila na 1 kn po kilometru (ako gledamo prosječne potrošnje i cijene goriva u zadnje vrijeme) a ostatak od 1 kn baš i ne pokriva troškove „amortizacije“ vozila (trošenje vozila, davanja poput tehničkog, registracije i ostaloga…).
Zašto 3 kn po kilometru a ne 2 kn?
Dvije kune po km su već godinama uvriježen iznos koji poslodavac može isplatiti djelatniku koji koristi privatno prijevozno sredstvo u poslovne svrhe (najčešće za loko vožnje). Poslodavac može isplatiti i više, ali se ta razlika tretira kao plaća (na koju treba isplatiti i doprinose, poreze…), tako da to nitko ne radi.Ranije je taj iznos bio i dovoljan za namirenje troška korištenja vozila (sjećamo se da je 2000.-e godine diesel koštao 3,50 kn, šmrc) i bio je fer prema djelatniku, jer je sa te 2 kn i dobio neku „refundaciju“ za korištenje svog vozila za tvrtku.
Kako su troškovi postajali veći, rasle su i plaće, tu je i inflacija (vjerojatno glavni razlog povećanja ovog iznosa) pa 2 kn više i ne vrijede koliko su prije vrijedile.
I zato je već dulje vremena sve glasniji glas javnosti da se taj iznos mora i povećati.
I eto, tko čeka – i dočeka.
Povećanje od 1.10.2022. na 3 kn po kilometru
Po najavi - od 1. listopada 2022.-e mijenja se iznos naknade za korištenje privatnog automobila u službene svrhe na do 3,00 kune po prijeđenom kilometru.Razloge za to smo već naveli (čitaj: inflacija) a jedan od razloga može biti i taj što ubrzo uvodimo euro. I kada bi 2 kn iznosilo 27 centi (koristeći fiksni tečaj konverzije), 3 kn pretvoreno u eure iznosi „zgodnijih“ 40 centi ili 0,40 €.
Datum primjene je također „zgodno“ postavljen na prvi u mjesecu što jasnije odjeljuje periode do kada se koristi 2 kn/km i od kada vrijedi 3 kn/km.
Također, ovo sve poslodavac MOŽE odlučiti, ali i NE MORA, što znači da se do daljnjega djelatnicima nadoknađuje iznos od 2 kn a ne 3 kn ili neki drugi koji je ranije dogovoren.
Provjerite kod poslodavca da biste bili sigurni što se primjenjuje i od kada.
Loko vožnje i putni nalozi
Naravno, dokumenti u kojima se koristi taj iznos naknade od 2 tj. 3. kune po kilometru su loko vožnje i putni nalozi.Dok je kod loko vožnji jasna situacija od kada to vrijedi (loko za rujan ide po 2 kn/km dok loko za listopad (ako to želite) može ići i po 3 kn/km), za putne naloge nije baš tako čista situacija.
Tu se postavlja pitanje ako imamo putni nalog koji traje i u rujnu i u listopadu kako ćemo obračunavati taj dio naknade? Po datumu obračuna naloga? Po vremenu polaska na put ili povratka? Po realnoj vožnji, što se vozilo u rujnu po 2 kn a što se vozilo u listopadu po 3 kn? Cjepkati putni nalog na dva dijela?
Stvari su tu podložne tumačenju (dok (i ako uopće) dođe službeno tumačenje Porezne uprave), a kada je tako, uvijek preporučujemo „puhati i na hladno“ – obračunajte takve „prijelazne“ naloge po 2 kn/km a dalje onda nastavite sa 3 kn/km. Neće biti nitko baš puno zakinut.
Relago Putni nalozi i 3 kn/km
Naravno da je ovo sve već riješeno u aplikaciji Putni nalozi i vrijedi i za putne naloge i za loko vožnje ali i za besplatnu mobilnu aplikaciju Loko vožnje – automatski.Ako Vam odgovaraju 3 kn po kilometru od 1.10. 2022. – sve je već spremno automatski a ako ne sve možete jedim klikom podesiti u aplikaciji kako Vam odgovara.
Možete ostaviti 3 kn od 1.10. ili podesiti neki drugačiji iznos, kako želite. Kroz Putne naloge sve se računa automatski uz provjere kod unosa i ubrzavanje cijelog procesa rada a najbolje od svega?
U svim paketima, bez dodatnih naplata, isprobajte besplatno već danas.
- Kako upravljati putnim nalozima za više zaposlenika
- Korištenje automobila u službene svrhe
- Temeljnica za knjiženje i putni nalozi
- Format broja transakcijskog računa
- Kako upravljati putnim nalozima za više zaposlenika
- Poziv na broj za članarine
- Uloga tehnologije u modernom upravljanju sportskim klubom: Softver za evidenciju članova, komunikaciju i analitiku
- Predlošci dokumenata (ponuda i računa)
Klikom na gumb gore pristajem da me Relago kontaktira na uneseni email sa obavijestima o novim blog postovima.